سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا ابا محمد یا حسن بن علی الزکی العسکری

 شاید بتوان گفت که بیشترین مطالب مربوط به معارف امام زمان‏علیه السلام  که از زبان حضرت علىعلیه السلام  نقل شده است به تبیین اوضاع آخرالزمان و وقایعى که در آن دوره پیش مى‏آید اختصاص دارد. آن حضرت ضمن تشریح آن پیشامدها چگونگى مقابله با آن‏ها را نیز بیان مى‏نمایند.

 این حوادث شامل مسایل فرهنگى و اجتماعى و اخلاقى و تربیتى و طبیعى مى‏گردد. از آنجا که کم و بیش خیلى از این ویژگى‏ها در دوره ما حداقل در بعضى از عرصه‏ها به چشم مى‏خورد، جهت آشنایى بیشتر و چاره اندیشى مناسب‏تر به مواردى از آن‏ها اشاره مى‏شود. بدان امید که موجب تنبه و بیدارى‏مان شده و از طریق آشنا شدن با این امور پیشاپیش تدابیرى را اتخاذ کنیم که از عوارض منفى آن‏ها خود و جامعه‏مان را در امان نگه داریم. (نهج‏البلاغه فیض الاسلام، حکمت  98ص 1132)

اصبغ بن نباته مى‏گوید: شنیدم که امیرالمؤمنینعلیه السلام  فرمودند: در آخر الزمان که بدترین زمانهاست در موقعى که روز قیامت نزدیک شود زنانى ظاهر مى‏شوند بدون حجاب، در حالى که زینت‏هاى آن‏ها پیداست در انظار عمومى رفت و آمد مى‏کنند، آن‏ها از دین خارج مى‏گردند (به احکام دینى پایبند نمى‏باشند) و به امور فتنه‏انگیز وارد مى‏شوند و به سوى شهوات و لذت‏جویى‏ها روى مى‏آورند، حرام‏هاى خدا را حلال مى‏شمارند. اینگونه از زنان در جهنم خواهند ماند.( منتخب‏الاثر، ص  426ح  4ط مکتبة الصدر.)

فقیهان آخرالزمان طبق آنچه که دلشان بخواهد فتوا مى‏دهند، و قاضى‏هایشان به چیزى که نمى‏دانند حکم مى‏کنند و بیشتر آن‏ها به دروغ شهادت مى‏دهند. کسى که پول دارد در نزد آن‏ها عزیز و محترم است، ولى شخصى که بى‏پول باشد در پیش آن‏ها زبون و حقیر است.( بشارةالاسلام، ص  80ط دار الکتب الاسلامى؛ الزام الناصب، ص 185ط مؤسسه مطبوعاتى حق بین، با کمى اختلاف، به نقل از روزگار رهایى.)

نزال‏بن سمره مى‏گوید: على‏بن ابیطالبعلیه السلام  براى ما خطبه ‏اى خواند و خداوند را حمد گفته و ستایش کرد، سپس فرمود: قبل از آنکه من از میان شما بروم از من سؤال کنید (این جمله را سه مرتبه تکرار کرد) در این موقع صعصعة بن صوحان از جاى خود بلند شد و گفت: یا امیرالمؤمنین! دجال در چه زمانى خروج مى‏کند؟                             ...حضرت فرمود: آنچه را مى‏گویم به خاطر بسپار! دجال وقتى ظهور خواهد کرد که مردم نماز را ترک کنند و امانت را ضایع سازند و دروغ گفتن را مباح شمارند و رباخوارى کنند و رشوه بگیرند و ساختمان‏ها را محکم سازند و دین را به دنیا بفروشند و سفیهان را به کار بگمارند و با زنان مشورت نمایند (در آن مواردى که خارج از عهده آنهاست) و صله ارحام را قطع کنند و از هوى و هوس‏ها پیروى کنند و خون یکدیگر را ناچیز بشمارند. حلم و بردبارى را نشانه و علامت ضعف و ناتوانى بدانند و ستم را افتخار به حساب آورند...( بحارالانوار، ج  52ص  192و 193 ) 



نوشته شده در پنج شنبه 86 آذر 29 ساعت ساعت 9:11 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

 براى غیبت امام عصرعلیه السلام  علت و حکمت‏هاى زیادى در مجموعه روایات اهلبیت ‏علیهم السّلام ذکر شده است. در روایات امیرالمؤمنین‏علیه السلام  حداقل به سه علت اشاره شده است؛ یعنى شناخته شدن اهل هدایت از اهل گمراهى و ضلالت، و نداشتن بیعت ظاهرى هیچیک از سلاطین، و کوتاهى و ناسپاسى و ظلم مردم به عنوان فلسفه غیبت بیان گردیده است.

امیر مؤمنان‏علیه السلام  در حالیکه امام حسن‏علیه السلام  و امام حسین‏علیه السلام حضور داشتند خطاب به مردم فرمودند: اى مردم! آگاه باشید، سوگند به خدا من و این دو فرزندم به قتل خواهیم رسید. آن گاه خداوند شخصى از فرزندان مرا در آخر الزمان ظاهر خواهد کرد تا خون ما را از ستمگران طلب کند. او از دیده مردم غایب خواهد بود تا اهل ظلالت و گمراهى از دیگران شناخته شوند و این غیبت به قدرى طولانى خواهد شد که مردمان نادان خواهند گفت: خداوند برنامه‏اى در آل محمدصلى الله علیه و آله  ندارد.( غیبت نعمانى، ص  140و 141 )

... مفضل‏بن عمر از امام صادق‏علیه السلام  روایت کرده است که آن حضرت فرمود: روزى امیرالمؤمنین‏علیه السلام  در بالاى منبر مسجد کوفه فرمودند: ...اى مردم! بدانید زمین هرگز از حجت خدا (امام معصوم) خالى نخواهد ماند. اما خداوند متعال به زودى مردم را به خاطر ظلم و ستم و همینطور اسرافى که درحق خودشان انجام مى‏دهند از دیدن حجت الهى محروم خواهد کرد. [یعنى مردم به جهت اعمال خودشان در آینده از دیدن امام معصوم محروم خواهند شد] بحار الانوار، ج  51ص  112و  113ح 8

التماس دعا



نوشته شده در چهارشنبه 86 آذر 21 ساعت ساعت 7:20 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


 

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

این مطلب در وبلاگ زیر توسط یکی از دوستان نوشته شده حتما سر بزنید

 

http://mahe4480014241313.blogfa.com

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در شنبه 86 آذر 3 ساعت ساعت 11:16 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

دوستان عزیز به استحضار میرسانم به علت حجم مطلب آنرا بصورت عکس گذاشتم

 

http://i10.tinypic.com/6wpapfq.jpg

http://i8.tinypic.com/85k9m9z.jpg

http://i8.tinypic.com/87lh16p.jpg

می توانید آنرا دانلود کرده ببینید

التماس دعا



نوشته شده در شنبه 86 آذر 3 ساعت ساعت 9:45 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیک یا ابا صالح ادرکنی

سفیانی از شرایط قطعی ظهور است و چند ساعت بعد از ظهور سفیانی حضرت ظهور میفرمایند .

حالا اگر اعلام شد که هم سفیانی  و هم حضرت ظهور کرده اند ما چه حالی داریم چقدر آماده ایم؟

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که فرمود:

شیعیان ما از ما صابرترند زیرا ما برآنچه میدانیم صبر میکنیم ولی آنها بر آنچه که نمیدانند صبر میکنند. حضرت غائب عجب صبری دارد ! با اینکه از تمام آنچه که ما میدانیم یا نمیدانیم اطلاع دارد و از همه امور و مشکلات و گرفتاریهای ما با خبر است .

خود حضرت هم منتظر روز موعود است و خودش میداند که چه وقت ظهور میکند!

اینکه گفته میشود که آن حضرت وقت ظهورش را نمیداند درست نیست !

برگرفته از کتاب : در محضر آیت الله بهجت ۱/۲۱۰



نوشته شده در یکشنبه 86 آبان 27 ساعت ساعت 10:33 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


  

 

اهمیت دیدن امام زمان (عج)


 

از شیخ بهلول پرسیدند که چه وقت می‌شود به حضور آقا امام زمان، ارواحنا فداه، مشرّف شد؟

فرمودند: با تقوا باشید؛ وقتی که بین شما و حضرت سنخیّت باشد.

سپس فرمودند: دیدن امام زمان، روحی‌فداه، مهم نیست، مهم این است که او ما را ببیند. خیلی‌ها هم علی علیه‌السلام را دیدند اما دشمن او شدند. اگر کاری کردیم که نظر آنها را جلب کنیم، آن ارزش دارد.

آیة ‌الله امجد در مورد شیخ بهلول فرمودند:

ایشان یک انسان وارسته‌ای است، توکل عجیبی دارد، او یک انسان عتیقه است، چرا که عتیقه‌جات، معمولاً کمیاب و قیمتی هستند، او هم کمیاب است و هم قیمتی.

منبع:

برگرفته از کتاب «ملکوتی خاک‌نشین، سیری در زندگانی حاج شیخ بهلول محمدتقی بهلول» نوشته سیّدعباس موسوی مطلق.

 



نوشته شده در چهارشنبه 86 آبان 16 ساعت ساعت 11:54 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )



امام عصر (عج) :

ما آگاه بر اخبار شما هستیم و چیزی از امور شما از ما مخفی نیست .

او که نظارت دائمی بر تمامی امور ما دارد و عین الله الناظره است در بین ما حضور دارد پیوسته مارا میبیند و ناظر بر اعمال ما است . حال آیا ما چگونه باید باشیم؟

امام عصر (عج):

ما اهل بیت ساخته و پرداخته خداوند هستیم و سایر مردم پرداخته و تربیت شده ما هستند.

ساخته خداوند بر طبق میل و اراده خداوند حرکت میکند و ساخته و پرداخته امام عصر هم باید در مدار او حرکت کند تا ضایع نشود و با خروجش از مدار بی خاصیت و یا مضر و منحرف نشود.ملاک و معیار در مدار بودن باقی ماندن در دایره انسانیت است و بس. زیرا این انسان است که بر مدار انسان کامل آفرینش میچرخد و بر وفق میل و رضایت او عمل میکند و از نفسانیات و هوسهای حیوانی و امیال شیطانی و هرآنچه با منویات امام زمانش فاصله میگیرد و در نتیجه در مسیر هدایت و سعادت باقی مانده و پیوسته به پیش میرودتا بدانجا که قابلیت اتصال محض به قطب مدار هدایت و سر بلندی و کرامت و کمال را بیابد و با کسب سنخیت با حضرت غائب (عج) و جلب رضایت کامل او در عداد پیروان و یاران و بلکه خواص و همراهانش مقرر گردد.

التماس دعا

 



نوشته شده در چهارشنبه 86 آبان 9 ساعت ساعت 4:10 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


<      1   2   3      
لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]