سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

 براى غیبت امام عصرعلیه السلام  علت و حکمت‏هاى زیادى در مجموعه روایات اهلبیت ‏علیهم السّلام ذکر شده است. در روایات امیرالمؤمنین‏علیه السلام  حداقل به سه علت اشاره شده است؛ یعنى شناخته شدن اهل هدایت از اهل گمراهى و ضلالت، و نداشتن بیعت ظاهرى هیچیک از سلاطین، و کوتاهى و ناسپاسى و ظلم مردم به عنوان فلسفه غیبت بیان گردیده است.

امیر مؤمنان‏علیه السلام  در حالیکه امام حسن‏علیه السلام  و امام حسین‏علیه السلام حضور داشتند خطاب به مردم فرمودند: اى مردم! آگاه باشید، سوگند به خدا من و این دو فرزندم به قتل خواهیم رسید. آن گاه خداوند شخصى از فرزندان مرا در آخر الزمان ظاهر خواهد کرد تا خون ما را از ستمگران طلب کند. او از دیده مردم غایب خواهد بود تا اهل ظلالت و گمراهى از دیگران شناخته شوند و این غیبت به قدرى طولانى خواهد شد که مردمان نادان خواهند گفت: خداوند برنامه‏اى در آل محمدصلى الله علیه و آله  ندارد.( غیبت نعمانى، ص  140و 141 )

... مفضل‏بن عمر از امام صادق‏علیه السلام  روایت کرده است که آن حضرت فرمود: روزى امیرالمؤمنین‏علیه السلام  در بالاى منبر مسجد کوفه فرمودند: ...اى مردم! بدانید زمین هرگز از حجت خدا (امام معصوم) خالى نخواهد ماند. اما خداوند متعال به زودى مردم را به خاطر ظلم و ستم و همینطور اسرافى که درحق خودشان انجام مى‏دهند از دیدن حجت الهى محروم خواهد کرد. [یعنى مردم به جهت اعمال خودشان در آینده از دیدن امام معصوم محروم خواهند شد] بحار الانوار، ج  51ص  112و  113ح 8

التماس دعا



نوشته شده در چهارشنبه 86 آذر 21 ساعت ساعت 7:20 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]