سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

  در روایات، براى ظهور امام زمان‏علیه السلام  نه تنها وقت خاصى تعیین نشده بلکه از تعیین کردن وقت براى آن منع شده است. ولى در عین حال براى آن علائم و نشانه‏هایى ذکر شده که مردم مى‏توانند از طریق آن علامت‏ها، نزدیکى وقت ظهور را تشخیص دهند. این نشانه ‏ها به چند قسم تقسیم مى‏شوند: علائم حتمى و غیر حتمى، علائم سال ظهور و علائم سالهاى دورتر، علائم اجتماعى و اخلاقى و طبیعى و... از میان مجموعه روایاتى که از حضرت على‏علیه السلام  در این باره نقل شده است به ذکر دو مورد اکتفا مى‏شود:

  - ...عن ابى رومان، عن على‏علیه السلام  قال: اِذا نادى منادٍ من السماء، ان الحقّ فى آل محمّدٍ فعند ذلک یظهر المهدىُّ على أَفواهِ النّاس، و یشربون ذکره فلا یکون لهم ذکرٌ غیرُهُ.( منتخب الاثر، ص  163و 443 ملاحم ابن طاووس، ص  129ح .136 )

  ابى رومان از على بن ابیطالب‏علیه السلام  روایت کرده است که آن حضرت فرمودند: وقتى که منادى از آسمان ندا دهد که به تحقیق حق با آل محمدصلى الله علیه و آله  است. در این ایام نام حضرت مهدى‏علیه السلام  بر سر زبان‏ها مى‏افتد و جهان مالامال از نام آن حضرت مى‏شود به گونه‏اى که از غیر او ذکرى به میان نمى‏آید.

  - عن الصادق‏علیه السلام  عن آبائه‏علیهم السّلام  ان علیّاعلیه السلام  قال: اذا وَقَعَت النارُ فى حجازکم و جرى الماء فى نجفکم فَتَوَقَّعوا ظُهورَ قائِمکُمْ.((  اثباة الهداة، ج  3ص )) .578

  امام صادق‏علیه السلام  از پدران بزرگوارش‏علیهم السّلام  و آنها از على‏بن ابیطالب‏علیه السلام روایت مى‏کنند که آن حضرت فرمودند: آنگاه که آتش در حجاز شعله ور شود و سیل در نجف جارى گردد منتظر ظهور قائم‏علیه السلام  باشید.

التماس دعا

صلوات فراموش نشه

 

 



نوشته شده در چهارشنبه 86 بهمن 17 ساعت ساعت 10:28 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

 همانطور که پیش از این اشاره شد در دوره غیبت امام زمان‏علیه السلام  مشکلات و پیشامدهاى سختى بوقوع مى‏پیوندد به گونه‏اى که اعتقادات بسیارى از مردم در نتیجه این امور متزلزل مى‏شود. جهت جلوگیرى از دچار شدن به این قبیل خطرات، هشدارهاى زیادى توأم با روشنگریهاى لازم در رهنمودهاى اهلبیت ‏علیهم السّلام  داده شده است که به دو نمونه از آنچه در این زمینه در مجموعه روایات على بن ابیطالب‏علیه السلام  وارد شده است اشاره مى‏گردد.

  - عن محمد بن مسلم عن ابى عبداللَّه‏علیه السلام  قال: ...قال على‏علیه السلام : ...انتظروا الفرج و لا تیأسوا من روح اللَّه، فانّ احبَّ الاعمال الى اللَّه عزّوجلّ انتظار الفرج... و المنتظر لأمرنا کالمُتَشَحِّطِ بدمه فى سبیل اللَّه. (الخصال، ج    740حدیث اربعمأة، ط انتشارات علمیه اسلامیه)

 محمد بن مسلم از امام صادق‏علیه السلام  نقل مى‏کند که آن حضرت از پدران بزرگوارش و آنها از على‏علیه السلام  روایت کردند که على‏بن ابیطالب‏علیه السلام  فرمودند: منتظر فرج  [امام زمان‏علیه السلام] باشید و از عنایت و توجهات خداوند ناامید نشوید. همانا محبوب‏ترین کارها در نزد خداوند عزّوجلّ انتظار فرج [امام زمان‏علیه السلام ] است.

 آنگاه در ادامه بیان فضیلت انتظار فرمودند:

 کسى که منتظر امر ما (فرج امام زمان‏علیه السلام ) باشد، مانند رزمنده‏اى است که در راه خداوند به خون خود آغشته شده باشد (اجر و پاداش شهید را دارد).

  - قال زیدبن صوحان العبدى: یا امیرالمؤمنین! أى الاعمال احبّ الى اللّه عزّوجلّ؟ قال‏علیه السلام : انتظار الفرج من اعظم الفرج.( بحار الانوار، ج  52ص 122 )

 زیدبن صوحان عبدى گفت: یا امیرالمؤمنین! کدامیک از اعمال در نزد پروردگار عالم محبوب‏تر است؟ حضرت فرمودند: انتظار فرج.

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در سه شنبه 86 بهمن 16 ساعت ساعت 8:18 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

گفتند در حرم سیدالشهدا(ع) شیخی را دیدند که نزدیک سید جلیلی نشسته بود و او درباره ظهور امام زمان (عج) سخن میگفت شیخ هم با ذهن خالی و بدون توجه گفت : بعضی منکر هستند! ایشان فرمودند : بله بخدا قسم خواهد آمد و از آنها انتقام خواهد گرفت. شیخ گفت آیا من ظهورش را درک میکنم؟ رگهای سید سرخ شد و گفت : (ان عیشک الله) یعنی اگر خدا عمرت بدهد .

اینکه در زمان غیبت به خواندن دعای (اللهم عرفنی نفسک ...) سفارش شده است ظاهرا سری دارد. همچنین سفارش شده است که این دعا نیز خوانده شود :(یا الله یا رحمان یارحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک) یعنی ای خدا ای رحمت عام ای مهربان ای زیر و رو کننده دلها دلم را بر دینت استوار بدار.

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در پنج شنبه 86 بهمن 11 ساعت ساعت 9:2 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیک یا ابا محمد یا حسن بن علی الزکی العسکری

 در دسته‏اى از روایات على بن ابیطالب‏علیه السلام به اوصاف و ویژگى‏هاى روحى و اخلاقى امام زمان‏علیه السلام  پرداخته مى‏شود که از جمله آنهاست:

  - ...ثم رجع الى صفة المهدى‏علیه السلام  فقال: اوسعکم کهفا و اکثرکم علما و اوصلکم رحما، اللهم فاجعل بیعته خروجا من الغمّة و اجمع به شمل الامة... (غیبة نعمانى، ص  212 – 214،  بحار الانوار، ج  51ص 115  

  حضرت على‏علیه السلام  در ادامه یکى از سخنانشان به تبیین صفات حضرت مهدى‏علیه السلام پرداخته، فرمودند: آستانه او در پناه دهى به بى پناهان از همه آستانه‏ها وسیع‏تر، و علم و دانش آن حضرت از همه زیادتر است و از همه مردم بیشتر به صله ارحام و پیوند با خویشاوندان توجه مى‏نماید. پروردگارا! بیعت او را پایان بخش همه اندوه‏ها قرار بده و تفرّق و پراکندگى امت اسلامى را به دست با کفایت آن حضرت به یگانگى مبدّل فرما...

- ...عن اصبغ بن نباته قال: سمعت امیرالمؤمنین‏علیه السلام  یقول: صاحب هذا الامر الشریدُ الطریدُ الفرید الوحید..( کمال الدین، ج    303 اثباة الهداة، ج    571 )

  اصبغ بن نباته مى‏گوید: شنیدم که امیرالمؤمنین‏علیه السلام  مى‏فرمود: صاحب الامر (مهدى‏علیه السلام) کسى است که در سرزمین‏هاى دور دست ساکن مى‏شود و از میان مردم کناره مى‏گیرد و به تنهایى زندگى مى‏کند.                                   

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در پنج شنبه 86 دی 20 ساعت ساعت 2:20 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

  به خصوصیات جسمانى و ویژگیهاى بدنى حضرت مهدى‏علیه السلام  در بخشى از روایات حضرت على‏علیه السلام  اشاره مى‏شود. در یکى از این روایات بطور کلى این ویژگیها بیان شده تا آنجا که مى‏فرماید آن حضرت در خلقت خود شبیه پیامبراکرم ‏صلى الله علیه و آله  است، اما در تعدادى دیگر از روایات به توصیف خصوصیات چهره واعضاء بدن امام زمان‏علیه السلام مى‏پردازد.

 حضرت على‏علیه السلام در توصیف ویژگیهاى جسمى مهدى‏علیه السلام  فرمودند:

  - ...فقال‏علیه السلام : رجلٌ اجلى الجبین، اقنى الأنف، ضخم البطن، اذیل الفخذین، ابلج الثنایا، بفخذه الیمنى شامة. (منتخب الاثر، ص  151ح 30 )

 او مردى است که پیشانى‏اش گشاد و درخشان است، بینى او خوش تراش و شکمش نسبتا بزرگ و رانهایش عریض مى‏باشد. دندان‏هاى سفید و درخشان دارد، و در ران سمت راست او علامتى هست.

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در سه شنبه 86 دی 18 ساعت ساعت 12:28 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

مطلبی را در وبلاگ یکی از دوستان خواندم حیفم آمد شما را بی بهره بذارم 

http://majmasamen.parsiblog.com/283380.htm  دجال افسانه یا واقعیت

http://majmasamen.parsiblog.com/275952.htm سیره حکومتی امام زمان(عج)

 

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در جمعه 86 دی 7 ساعت ساعت 11:59 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


                   السلام علیکما یا سیدی شباب اهل الجنه

  در آیات قرآن کریم به صراحت نامى از امام زمانعلیه السلام  به میان نیامده است، ولى از آنجا که ائمه اطهارعلیهم السّلام  مفسران حقیقى قرآنند در تفسیر بسیارى از آیات، آنها را به مسأله مهدویّت و معارف امام زمان‏علیه السلام  تطبیق و تفسیر نموده‏اند. از جمله آیاتى که آنها را حضرت على‏علیه السلام مربوط به امام زمانعلیه السلام دانسته ‏اند این دو آیه است:                                                                                                                                                  امیرالمؤمنینعلیه السلام  فرمودند: نور همان قرآن است. و نور اسمى از اسم‏هاى خداوند تبارک و تعالى نیز هست. خداوند عزّوجلّ در سوره نور مى‏فرمایند: خدا نور آسمان‏ها و زمین است، نور او همانند مشکاتى است که درآن چراغى باشد و آن چراغ در میان شیشه‏اى که تلألؤ آن همچون ستاره‏اى است درخشان و روشن از درخت مبارک زیتون...   آن‏گاه فرمودند: مشکات رسول خداصلى الله علیه و آله  است و مصباح وصى و اوصیاء هستند، منظور از زجاجه حضرت فاطمه زهراعلیها السّلام  است، و مراد از کوکب دُرّى حضرت قائم المنتظرعلیه السلام است. کسى که زمین را پر از عدل و داد مى‏کند.( معجم احادیث المهدى‏علیه السلام،ج    274ح 1699 )                                                                                                                                                                حضرت على علیه السلام مى‏فرمایند: مستضعفان در زمین که در قرآن یاد شده‏اند و خداوند وعده داده است آنها را پیشوایان مردم قرار دهد، ما اهل بیت هستیم و خداوند، مهدى ما اهل بیت ‏علیهم السّلام  را  [در آخر الزمان] بر مى‏انگیزاند تا آنها را عزیز و دشمنانشان را خوار و ذلیل کند. (منتخب الانوار المضیئة، سید بهاء الدین على النیلى النجفى، ص 30 )

التماس دعا

صلوات فراموش نشه



نوشته شده در دوشنبه 86 دی 3 ساعت ساعت 10:10 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


<      1   2   3      >
لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]