سفارش تبلیغ
خرید بلیط هواپیما، خرید و رزرو اینترنتی ، چارتر، سامتیک

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

ماه رجب است و این پست را اختصاص به داستانی در مورد روشن ضمیری بنام مرحوم شیخ محمد دولت آبادی که تمام کارهایش برای خدا بود نه دل بخواهی - میدهم :

مرحوم دولت آبادی همه کمالات خود را در پرتو صداقت و پاکی و تسلیم در برابر ذات حضرت سبحان بدست آورده بود ایشان روزی نقل کردند یک روز صبح ساعت هشت صبح بود که حضرت ولی عصر (ارواح من سواه) تشریف آوردند منزل و فرمودند : محمد میخواهی برویم سیر کنیم؟ گفتم : آقا حرفی نیست فرمودند با من بیا . با هم رفتیم تا به بیابانی رسیدیم که گودال وسیع در آن بود که کپ تا کپ و گوش تا گوش آن سگ بود همه فشرده پیش هم نشسته بودند حضرت فرمودند : محمد چه می بینی ؟ گفتم : آقا سگهای فراوان . فرمودند : اینها مردم جهنمی هستند . اهل گناه و معصیت!

دلنوشته : الهی ماه رجب است (حرم شیبتی علی النار)

             الهی ماه رجب است ( اللهم بیض وجهی یوم تسود الوجوه)

صلوات فراموش نشه

التماس دعا

 



نوشته شده در پنج شنبه 87 تیر 27 ساعت ساعت 3:59 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیک یا صدیقه الشهیده

 در روایت آمده است که وقتى سیدالشهدا - علیه السلام - را شهید نمودند، خداوند متعالى به ملکى دستور داد که ندا در دهد: ایتها الامة الظالمة القاتلة عترة نبیها، لا وفقکم الله تعالى لفطر و لا اصحى (من لا یحضر الفقیه ، ج 2، ص 89؛ بحارالانوار، ج 45، ص 218؛ علل الشرائع ، ج 2، ص 389 ) اى امت ستمکارى که نواده ى پیامبرتان را کشتید، هرگز خداوند متعال شما را به عید فطر و قربان موفق نگرداند! گویا این دعا مصداق داشته باشد، لذا اگر چه در رؤ یت هلال ماه ، مبارک رمضان راه احتیاط براى شیعه وجود دارد که تا ثابت نشده روزه مى گیرند،ولى با احتیاط، فطر واضحى درست نمى شود . در واقع این روایت مى خواهد بگوید که امام - علیه السلام - را نخواستید، فطر و اضحى را مى خواهید چه کار؟!ناقه اى (اشاره به جریان ناقه ى حضرت صالح - علیه السلام) براى شما فرستادیم ، خودتان نخواستید و پى کردید!

ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) بنده گنهکار هم دعا کنید



نوشته شده در پنج شنبه 87 خرداد 16 ساعت ساعت 3:7 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

درباره ى معرفت و اعتقاد به امام - علیه السلام - ادنى المعرفه کافى است . و آن این است که فقط معتقد باشیم که او امام مفترض ‍ الطاعة (138)و وصى پیغمبر - صلى الله علیه و آله و سلم - است ولو اسم او - و این که مثلا او همان کسى است که با معاویه و یا با مروان و طلحه جنگید - را ندانیم . هم چنین دانستن ترتیب آن ها و این که امام چندم است ، لازم نیست . خدا کند آن چه را که از ما مى خواهند انجام دهیم ، و آن چه را که مى خواهند انجام ندهیم ، انجام ندهیم .(در محضر آیت الله بهجت)

138-ر.ک : فقیه ، ج 1، ص 584؛ وسائل الشیعه ، ج 14، ص 554؛ بحارالانوار، ج 99، ص 35 و ...

صلوات فراموش نشه

التماس دعا



نوشته شده در دوشنبه 87 خرداد 13 ساعت ساعت 9:35 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

علائمی (حتمیه و غیر حتمیه) برای ظهور حضرت حجت (عج) ذکر کرده اند ولی اگر خبر دهند فردا ظهور میکند هیچ استبعاد ندارد لازمه این مطلب آن است که در بعضی از علایم بداء صورت گیرد و بعضی دیگر از علائم حتمی هم مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق می افتد. (نکته های ناب/63 )

* ما تاکنون به جوانها بشارت می دادیم که ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را درک خواهند کرد ولی اینک به پیرها هم بشارت میدهیم که دوران ظهور را خواهند دید.!(حدیث وصال/123 )

*قساوت قلب علامت ظهور : با اینکه اندوه و شادی مومن به دیگر مومن سرایت میکند چرا با این همه بلاها و مصائب که بر اهل ایمان وارد میگردد بی تفاوت هستیم ؟ یا ما ایمان نداریم و یا اینها و یا اینکه قلبها قسی شده است! در روایت است که ظهور قائم آل محمد(عج) بعد از قساوت دلها خواهد بود : بعد قسوه القلوب (در محضر آیت الله بهجت:1/211 )

*وقت ظهور : اگرچه خواب حجت نیست اما اگر همراه با قرائن و ادله معتبره باشد میتوان به آن اعتماد کرد .شخصی در عالم خواب دید که پیامبر (ص) در مجلسی نشسته اند و عده ای معمم و غیر معمم دور آن حضرت هستند یکی از آنها که معمم بود پرسید : ظهور فرزندتان مهدی (ع) چه وقت است؟ حضرت فرمودند : وقتی مساجد شما مثل مساجد شام بشود! پرسید : مساجد شام چگونه است؟ فرمود : درهایش از طلا است!

*تعیین زمان ظهور: روی حسابی که بنده بدست آورده ام احتمال میدهم بین سالهای 1414 یا 1415 و یا 1416 قمری مستقر باشد البته شاید مقدمه و زمینه ظهور در آن سالها فراهم بشود .(در محضر آیت الله بهجت1/359 )

* آماده ظهور : سفیانی از شرایط قطعی ظهور است و چند ساعت بعد از ظهور سفیانی حضرت ظهور میفرمایند.

* اطلاع حضرت از زمان ظهور : در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که فرمود : شیعیان ما از ما صابرترند ... زیرا ما برآنچه میدانیم صبر میکنیم ولی آنها بر آنچه که نمیدانند صبر میکنند. خود حضرت هم منتظر روز موعود است و خودش میداند که چه وقت ظهور میکند (در محضر آیت الله بهجت1/210 )

جالب است بدانید که اطلاعات سازمان سیا در مورد امام زمان (عج) و ظهور آنحضرت به قدری زیاد است که چند سال پیشتر کسی ادعای امام زمانی کرد و سازمان سیا گفت این شخص دروغگو است  ضمنا نیروهای آنها هر جمعه آماده باش هستند پس وای به حال ما چرا آماده ظهور نیستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

جهت تعجیل در ظهور مولایمان صلوات همراه با عجل فرجهم

التماس دعا



نوشته شده در یکشنبه 86 اسفند 19 ساعت ساعت 9:27 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

کجا رفتند کسانیکه با صاحب الزمان (عج) ارتباط داشتند؟ ما خود را بیچاره کرده ایم که قطع ارتباط نموده ایم و گویا هیچ چیز نداریم آیا آنها از ما فقیرتر بودند؟ اگر بفرمایید: به آن حضرت دسترسی نداریم جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟ او (امام زمان)به همین از ما راضی است زیرا پرهیزگارترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد. ترک واجبات و ارتکاب محرمات حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است (در محضر آیت الله العظمی بهجت 1/361 )

صلوات فراموش نشه

التماس دعا



نوشته شده در سه شنبه 86 اسفند 14 ساعت ساعت 8:8 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

اعتقاد به مهدویت، اختصاص به شیعه ندارد، بلکه بر اساس روایات فراوانى که از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم)ی رسیده، علماى اهل سنّت نیز این موضوع را قبول دارند.
ولى معمولا آنان، تولّد حضرت مهدى را انکار مىکنند و مىگویند: شخصیّتى که پیامبر اکرم از قیام او خبر داده، هنوز متولّد نشده است و در آینده تولّد خواهد یافت.
شبراوى شافعى در «الاتّحاف» گوید:«شیعه عقیده دارد مهدى موعود ـ که احادیث صحیحه درباره او وارد شده ـ همان پسر حسن عسکرى است و در آخر الزّمان ظهور خواهد کرد، ولى صحیح آن است که او هنوز متولّد نشده و در آینده متولّد مىشود و او از اشراف اهل بیت کریم است.»ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، ذیل خطبه 16 مىگوید: «اکثر محدّثین عقیده دارند مهدى موعود از نسل فاطمه(علیها السلام) است و اصحاب ما معتزله آن را انکار ندارند و در کتب خود به نام او تصریح کرده اند و شیوخ ما به او اعتراف نموده اند. منتها او به عقیده ما هنوز متولّد نشده و بعداً متولّد خواهد گردید.»با این حال، تعدادى از مورّخان و محدّثان اهل سنّت، تولّد آن حضرت را ذکر کرده و آن را یک واقعیت دانسته اند ، از جمله:
1 ـ عزّالدّین ابن اثیر (متوفّاى 630) در حوادث سال 260 هجرى مىنویسد:«ابو محمّد عسکرى (امام حسن عسکرى) در سال 232 متولّد شد و در سال 260 وفات یافت و او پدر محمّد است که شیعه او را «منتَظَر» نامند.»
2 ـ عماد الدّین ابوالفداء اسماعیل بن نورالدّین شافعى (متوفّاى 732) گوید:«على هادى (امام دهم) در سال 254 هجرى در سامرّا وفات یافت. او پدر حسن عسکرى است و حسن عسکرى یازدهمین امام از ائمّه دوازده گانه است و او پدر محمّد منتظَر صاحب سرداب است و در سال 255 متولّد شده است.»
3 ـ ابن حجر هیتمى مکّى شافعى (متوفّاى 974) در «الصّواق المحرقه» مىنویسد: «حسن عسکرى در سامرّا وفات یافت، عمرش 28 سال بود و به قولى او را مسموم کردند و از خود فرزندى جز ابوالقاسم محمّد حجّت باقى نگذاشت، عمر او به وقت وفات پدرش پنج سال بود، لیکن خدا در آن کمى سنّ، به وى حکمتِ امامت را عطا کرده بود و «قائم منتظَر» نامیده مىشود.»
4 ـ نورالدّین على بن محمّد بن صبّاغ مالکى (متوفّاى 855) گوید:«مدّت امامت امام حسن عسکرى دو سال بود. او بعد از خودش فرزندش «حجّت قائم» را باقى گذاشت که براى حکومتِ حقّ، انتظارش کشیده مىشود. پدرش او را مخفى نگهداشته و پنهانش کرده بود و آن به علّت سختى کار و خوف از سلطان وقت بود.»
5 ـ ابوالعبّاس احمدبن یوسف دمشقى قرمانى (متوفّاى 1019) در «اخبار الدُّوَل و آثار الأُوَل» مىنویسد:«فصل یازدهم کتاب در بیان حال خلف صالح امام ابى القاسم محمّد فرزند حسن عسکرى است که عمرش به وقت وفات پدرش پنج سال بود، لیکن خدا به وى حکمت عطا فرمود، چنان که به یحیى(علیه السلام) داده شد، او متوسّط القامه، زیباموى، زیبابینى و گشاده پیشانى بود.»معلوم مىشود که تولّد حضرت مهدى براى این نویسنده و مورّخ سنّى به قدرى واضح و یقینى بوده که حتّى به بیانِ قیافه و شمائل آن حضرت نیز پرداخته و از او به نام «الخلف الصّالح» یاد کرده است.
6 ـ حافظ ابوعبدالله محمّد بن یوسف کنجى شافعى (متوفّاى 658) در «کفایة الطّالب» مىنویسد:«امام عسکرى روز جمعه هشتم ربیع الاوّل در سال 260 در سامرّا از دنیا رفت و در خانه اى که پدرش در آن دفن شده بود، دفن گردید، پسرش را بعد از خود گذاشت و اوست امام منتظَر.
کتاب کفایة الطّالب را در اینجا تمام کرده و حالات او را در کتابى مخصوص مىنگاریم.»ناگفته نماند که کتاب ویژه این عالمِ سنّى درباره حضرت مهدى(علیه السلام)، البیان فى اخبار صاحب الزّمان نام دارد.
7 ـ خواجه پارسا از بزرگان مذهب حنفى در کتاب «فضل الخطاب» مىنویسد:«ابو محمّد حسن عسکرى بعد از خودش جز فرزندى به نام ابوالقاسم محمّد منتظَر که مرسوم به قائم و حجّت و مهدى و صاحب الزّمان است بر جاى نگذاشت. شب میلاد او نیمه شعبان سال 255 هجرى و مادرش امّ ولد بوده که نرجس نامیده شده است.»
8 ـ ابن طلحه کمال الدّین شافعى (متوفّاى 654) در کتاب ارزشمندش به نام «مطالب السَّئُول فى مناقب آلالرّسول» مىنویسد:«امّا در مناقب ابو محمّد حسن عسکرى همین بس که بزرگترین منقبب و مزیّتى که خدا به او داده آن است که مهدى موعود از صلب اوست... مادرش کنِیرى است به نام صیقل و نام خودش محمّد، کنیه اش ابوالقاسم، لقبش «حجّت» و «خلف صالح» و به قولى «منتظَر» است.»
9 ـ شمس الدّین ابوالمظفّر سبط بن جوزى حنفى (متوفّاى 654) در کتاب معروفش «تذکرةالخواصّ» مىنویسد:«محمّد بن حسن بن على بن محمّد بن على بن موسى الرّضا بن جعفر بن على بن الحسین بن على بن ابیطالب، کنیه اش ابوعبدالله و ابوالقاسم است. و او خلف حجّت، صاحب الزّمان، قائم منتظَر و آخرین ائمّه است. خبر داد ما را عبدالعزیز بن محمود بن بزّاز از ابن عمر گفت: رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «خارج مىشود در آخر الزّمان مردى از فرزندانم که اسم او مثل اسم من و کنیه او مثل کنیه من است، زمین را پر از عدل مىکند، همان طور که پر از ظلم شده باشد، این همان مهدى است.»
10 ـ عبدالوّهاب شعرانى شافعى مصرى (متوفّاى 973) در کتابش به نام «الیواقیت والجواهر» مىنویسد:«... او از اولاد امام حسن عسکرى و تولدّش در نیمه شعبان سال 255 واقع است و او باقى مىماند تا با عیسى بن مریم(علیه السلام) اجتماع کند. و عمر شریفش تا زمانِ ما که اکنون سال 958 است، 706 سال مىباشد.»
از حضرت مهدى(علیه السلام)، مطالبى ارزنده تحت عنوان توقیعات و نامه هاى آن حضرت به نوّاب اربعه و بعضى از اَعلامِ خاصّانِ مورد اعتماد او، نقل گردیده که در مجامع حدیثى از قبیل: بحارالانوار، احتجاج طبرسى، غیبت نعمانى، غیبت شیخ طوسى و اکمال الدّین شیخ صدوق، روایت شده است.

صلوات فراموش نشه

التماس دعا



نوشته شده در سه شنبه 86 اسفند 7 ساعت ساعت 11:42 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

  درباره اوصاف یاران امام زمان‏علیه السلام  و تعداد آنها و شهرهایشان و رابطه آنان با امام‏علیه السلام  و چگونگى بیعت و تبعیّت‏شان از آن حضرت، روایات زیادى وارد شده است. در این زمینه از على بن ابیطالب‏علیه السلام  چنین آمده است:

  - عن حکیم بن سعد عن امیرالمؤمنین‏علیه السلام  قال: اصحاب المهدىّ شبابٌ لاکهول فیهم الّا مثل کحل العین و الملح فى الزاد و اقل الزاد الملح.( بحارالانوار، ج  52ص  333ح 63 )

  حکیم بن سعد از امیرالمؤمنین‏علیه السلام  روایت مى‏کند که آن حضرت فرمودند: یاران مهدى‏علیه السلام  همه جوان هستند، در میان آنها پیرمرد یافت نمى‏شود مگر به اندازه سرمه در چشم و نمک در طعام، و همانطور که بر همگان معلوم است کمترین قسمت غذا را نمک تشکیل مى‏دهد.

-          قال امیرالمؤمنین‏علیه السلام : ...ثم اذا قام تجتمع الیه اصحابه على عدّة اهل بدر و اصحاب طالوت و هم ثلثمأة و ثلاثة عشر رجلا، کلّهم لیوث قد خرجوا من غاباتهم مثل زبر الحدید لو انّهم همّوا بازالة الجبال الرّواسى لازالوها عن مواضعها فهم الذین وحّدوا اللّه به حق توحیده، لهم باللیل اصوات کاصوات الثواکل خوفا من خشیة اللّه تعالى، قوّام اللیل، صوّام النهار، و کانّما ربّاهم أبٌ واحدةٌ قلوبهم مجتمعة بالمحبة و النصیحة...( نوائب الدّهور فى علائم الظهور، ج    114ط کتابخانه صدوق)

-            امیرالمؤمنین‏علیه السلام  مى‏فرماید: ...چون قیام کند جمع مى‏شوند به سوى او یارانش که به شماره اصحاب بدر و اصحاب طالوتند و ایشان سیصد و سیزده نفرند. همه آنها شیرانى هستند که از کمینگاه‏هاى خود بیرون آیند مانند پاره‏هاى آهن، اگر ایشان اراده کنند که کوه‏هاى سخت را از جا بِکَنند هر آینه آنها را از جاهاى خود مى‏کَنند. پس ایشانند کسانى که خدا را به وسیله مهدى بیگانگى پرستش مى‏کنند. براى ایشان در شبها، صداهایى مانند صداهاى زنهاى جوان مرده از ترس خدا است نماز گذارندگانند در شبها و روزه دارانند در روز، گویا یک پدر و یک مادر آنها را تربیت کرده‏اند. دلهاشان در دوستى کردن به همدیگر و پند دادن به یکدیگر با هم جمع و یکى است

صلوات فراموش نشه

التماس دعا

 



نوشته شده در یکشنبه 86 اسفند 5 ساعت ساعت 9:8 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


   1   2   3      >
لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]