سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

  درباره اوصاف یاران امام زمان‏علیه السلام  و تعداد آنها و شهرهایشان و رابطه آنان با امام‏علیه السلام  و چگونگى بیعت و تبعیّت‏شان از آن حضرت، روایات زیادى وارد شده است. در این زمینه از على بن ابیطالب‏علیه السلام  چنین آمده است:

  - عن حکیم بن سعد عن امیرالمؤمنین‏علیه السلام  قال: اصحاب المهدىّ شبابٌ لاکهول فیهم الّا مثل کحل العین و الملح فى الزاد و اقل الزاد الملح.( بحارالانوار، ج  52ص  333ح 63 )

  حکیم بن سعد از امیرالمؤمنین‏علیه السلام  روایت مى‏کند که آن حضرت فرمودند: یاران مهدى‏علیه السلام  همه جوان هستند، در میان آنها پیرمرد یافت نمى‏شود مگر به اندازه سرمه در چشم و نمک در طعام، و همانطور که بر همگان معلوم است کمترین قسمت غذا را نمک تشکیل مى‏دهد.

-          قال امیرالمؤمنین‏علیه السلام : ...ثم اذا قام تجتمع الیه اصحابه على عدّة اهل بدر و اصحاب طالوت و هم ثلثمأة و ثلاثة عشر رجلا، کلّهم لیوث قد خرجوا من غاباتهم مثل زبر الحدید لو انّهم همّوا بازالة الجبال الرّواسى لازالوها عن مواضعها فهم الذین وحّدوا اللّه به حق توحیده، لهم باللیل اصوات کاصوات الثواکل خوفا من خشیة اللّه تعالى، قوّام اللیل، صوّام النهار، و کانّما ربّاهم أبٌ واحدةٌ قلوبهم مجتمعة بالمحبة و النصیحة...( نوائب الدّهور فى علائم الظهور، ج    114ط کتابخانه صدوق)

-            امیرالمؤمنین‏علیه السلام  مى‏فرماید: ...چون قیام کند جمع مى‏شوند به سوى او یارانش که به شماره اصحاب بدر و اصحاب طالوتند و ایشان سیصد و سیزده نفرند. همه آنها شیرانى هستند که از کمینگاه‏هاى خود بیرون آیند مانند پاره‏هاى آهن، اگر ایشان اراده کنند که کوه‏هاى سخت را از جا بِکَنند هر آینه آنها را از جاهاى خود مى‏کَنند. پس ایشانند کسانى که خدا را به وسیله مهدى بیگانگى پرستش مى‏کنند. براى ایشان در شبها، صداهایى مانند صداهاى زنهاى جوان مرده از ترس خدا است نماز گذارندگانند در شبها و روزه دارانند در روز، گویا یک پدر و یک مادر آنها را تربیت کرده‏اند. دلهاشان در دوستى کردن به همدیگر و پند دادن به یکدیگر با هم جمع و یکى است

صلوات فراموش نشه

التماس دعا

 



نوشته شده در یکشنبه 86 اسفند 5 ساعت ساعت 9:8 صبح توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]