سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

 وقایع روز اول ذی حجه:

 ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

تولد حضرت ابراهیم (ع) و همچنین در این روز به خلیلی خدا برگزیده شد

در این روز بود که پیامبر (ص) سوره برائت را به ابوبکر داد تا به منا نزد مشرکان رود و بر آنها فرو خواند چون ابوبکر راه افتاد به پیامبر وحی شد این کار را خود تو یا مردی از تو باید انجام دهد از این روی پیامبر علی را از پی ابوبکر فرستاد تا سوره را از او بگیرد و خود بر مشرکین بخواند و او نیز چنین کرد.

از پیامبر روایت شده : هیچ روزی نیست که کار نیک در آن روز نزد خدا از ده روز نخست ذی حجه پسندیده تر باشد پرسیدند : حتی جهاد در راه خدا ؟ فرمود :حتی جهاد در راه خدا مگر اینکه کسی با جان و مال به جهاد برود و دیگر بر نگردد.

در این روایت نیک بیندیش و آنچه را خدا بزرگ شمرده و گرامی داشته تو نیز بزرگ شمار و گرامی بدار کمر همت بربند باشور و نشاط و با شوق و ذوق به میدان درآ و دراین ده شب و روز بویژه شب نخست دست توسل به دامن پیشوایان معصوم آویز و روی نیاز به درگاه کرم آنان بگذار و به اصرار و التماس از آنان بخواه تا همت و حمایت و شفاعت خویش از تو دریغ ندارند تو را از یاران و شیعیان خویش بشمرند و از خدای خود بخواهند تا ترا بپذیرد ازتو خرسند گردد و توفیق و تایید خویش بر تو فروبارد وآنچه را خیر دین ودنیا و آخرت تو وخاندان تو و برادران تو و همسایگان تو در آن است روزی ات گرداند

اللهم وفقنا بطاعتک و بعد معصیتک



نوشته شده در چهارشنبه 86 آذر 21 ساعت ساعت 3:28 عصر توسط دلـسوختـــه

نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های وبلاگ من
دلنوشته
کتاب آخرین نشانه های ظهور
کتاب (این است آئین ما) ترجمه کتاب اصل الشیعه و اصولها
دلنوشته من
بانوی عارفه
ماه مبارک رمضان
حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش تعلیم
کتاب عجایب و شگفتیهای بعد از ظهور
نصایح جبرئیل به پیامبر
سخاوت امام حسین(ع)
مدت آفرینش عالم
چگونه در آفرینش فکر کنیم
تاویل آیات
اسامی زمین در قرآن
عدد هفت
[همه عناوین(84)][عناوین آرشیوشده]